mandag 17. desember 2012

Min syttende blogg - Snart jul

Det er nå vel to uker siden jeg fikk min første Taxotere kur og min 5 cellegiftkur totalt. Opplevelsen har vært den tøffeste så langt dessverre og kroppen har reagert mye kraftigere enn tidligere kurer. Jeg vet ikke om det skyldes denne nye kuren eller at kroppen blir mer og mer sliten etter alle kurene? Først hadde jeg en forholdsvis grei helg etter kuren, men det skyltes nok Dexamenthason tabelletter som jeg fikk før kuren og 2 dager etter kuren. Men så kom nedturen og den nedturen ble dyp! Symptomene jeg har hatt er verk i sjelett og musklatur, tretthet og utmattelse, neseblødninger, tørrhet i håndflater og føtter, væskeopphopning under fotsålen, og en ekkel metall smak på tungen, som førte til at rødvin dessverre ikke smaker som før! ( litt katastrofe akkurat det ) :-) Men sakte men sikkert begynte formen å komme tilbake og jeg må nok si at det tok 11 dager før jeg våknet om morgenen å kjente at i dag blir det en god dag!
Tross elendig form, mobiliserte jeg alle krefter og ble med min søster Inger Johanna og svoger Trond, en uke til Maspalomas på Gran Canaria. En herlig uke med sol og herlige sommertemperaturer på rundt 20-23 grader. Vi bodde på et herligt Spa hotell for voksne, med all inklusive. Det var akkurat dette jeg trengte nå, og jeg fortjener dette :-) En virkelig vitamin innsprøytning som jeg skal leve på utover vinteren.


Torsdag 20.12. er det nye prøver på Haukeland og det er planlagt ny kur 21.12. kl.9. Dette er min 6.cellegiftkur og jeg endelig lyset i tunnellen! Når februar er over, er forhåpentligvis mine cellegift kurer over også :-)  Men jeg forbereder meg på at det nok blir en tøff julefeiring i år. Men da får jeg sikkert en bra nyttårshelg og er herligt nytt år, og hva kan vel bli bedre enn det?

Nå får jeg bare glede meg med denne uken og nyte at formen er superflott! Det er juleforberedelser her også, men jeg er nesten ferdig med det meste. I kveld kommer klubbvenninnene på besøk og det gleder jeg meg veldig til.

Å være sterk

Å være sterk er ikke å løpe raskest,
hoppe lengst eller løfte tyngst.

Å være sterk er ikke alltid å vinne,
alltid ha rett eller alltid å vite best.

Å være sterk er å se lyset når det er som mørkest,
sloss for noe man tror på
selv om man ikke har flere krefter igjen og se
 sannheten i øynene, selv om den er hard


Takk igjen for at du følger meg og min kamp mot kreften. Jeg ønsker deg en fredelig og god jul!

8 kommentarer:

  1. Du er en fantastisk person Gunn....tårene triller for deg. Stå på..dette kommer til å gå så fint.
    Ha en fin jul og huls familien. Kanskje din far husker meg :) Klem Kjersti

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det og takk for at du følger meg. Klart min far husker deg :-)

      Slett
  2. Jeg er kjempeglad i deg tante Gunn!! Gleder meg til å feire jul med deg og herlig å høre at det var kjekt på Gran Canaria. Stor før-julsklem fra Camilla ps. Lykke til imorgen <3

    SvarSlett
  3. en ting er sikkert: DU ER STERK! ønsker deg og dine en god jul,
    vivian

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Vivian og god jul til deg og dine også.

      Slett
  4. Jammen er det tøffe tak noen skal igjennom. Godt å høre at du er fit-for-fight igjen, og nok en gang positiv til neste kur selv om du fikk den forrige midt i fleisen.. Men det at den kommende kur blir den nest siste er jo sikkert også en inspirasjon. Vi krysser fingre for at den blir mild og snill med deg og kroppen din! Håper du får en fantastisk flott julefeiring sammen med storfamilien, masse juleklemmer fra Torill og Tor-Inge <3

    SvarSlett
  5. Takk for hilsen Torill. Det er den tredje siste i morgen, men det er jo ganske langt bare det også :-)
    Jeg får ta denne julen som den kommer, og jeg reiser på Høgøy i romjulen og blir til neste år :-)

    SvarSlett
  6. Ja sorry, kom litt ut av tellingen. Masse masse lykke til ;)
    Klem torill

    SvarSlett