fredag 30. november 2012

Min sekstende blogg - På'an igjen

Hei igjen.
Ja nå er jeg kommet til min 5.cellegiftkur og jeg var meget spent da jeg kom på kontroll i går på Haukeland. Alle verdier er fantastisk og det ble gitt klarsingal for ny kur.
Jeg hadde allerede reservert time for kur kl.9 i dag, fredag 30.11.2012. Nå skal jeg over på en annen type cellegift, Taxotere. Denne skal jeg også ha fire av og denne gis også i en blodåre. I tillegg får jeg også Dexamenthason, som er en tablett som skal motvirke allergireaksjon av kuren. Disse gjør meg litt "giret" og gir meg mye energi, og det kjenner jeg virkelig at de gjør det. 2 tabeletter i går og i dag og 2 tabletter hver dag de nærmeste dagene. Fikk beskjed om at jeg ikke måtte være overrasket om julerengjøringen ble gjort i helgen :-) :-) Jaja godt er det, siden energien ikke har vært helt på topp de siste 3-4 månedene.

Taxotere kuren kan føre til ytterlig håravfall både på hode og resten av kroppen! Men det er jo aldri så galt at det ikke er godt for noe! Jeg slipper nok å vokse legger og bikinilinje til syden turen til neste helg! Og frisør- og shampoo utgiftene er jo 0,-! Men jeg har vært å fått meg extention på øyevippene, så får vi se om det holder ?? Blir litt rart både uten hår og uten vipper og øyenbryn! Men det er forbigående og jeg har jo vært på sminkekurs som skal hjelpe meg å pynte litt på.


Tenkte jeg skulle ligge ut bilde av meg fra sykehuset i dag, men fant heller dette fine bilde med mitt virkelige hår. Ikke glem det!!!!
Mimre mimre fra Milano for ett par år siden :-)





Kvalmen som har vært plagsom ved de forrige kurene vil avta heldigvis, men jeg kan få litt væskeopphopninger i kroppen, ødemer, og noen småting som missfarging av negler både på hender og føtter og litt nummenhet i fingre. Jaja det får komme det som kommer, jeg er bare så utrolig glad for at jeg nå har 3 kurer igjen!!!! Formen føles grei og jeg er fortsatt optimist på at dette skal gå meget bra.

Det er en travel uke som kommer, kanskje kino date på søndag :-), ernæringskurs på Haukeland på tirsdag, trening på Haukeland på torsdag, og julebord med verdens beste venninner og syklubb på fredag. Og ikke minst lørdag av gårde til Playa Ingles.   Johoooooo



Men fikk du med dere Puls på Nrk 1 forrige mandag? Hvis ikke er det mulighet for å se det på nettet. Meget bra reportasjen om brystkreft og som viser behovet for individuell behandling.
Hver dag får 8 kvinner brystkreft i Norge.
I dag traff jeg en bekjent av meg som lå ved siden av meg og fikk sin første cellegiftkur og det rammer så utrolig mange. Vær med å støtt om denne kampen!

Som du vet så donerer jeg alle inntekter fra bloggen til brystkreftforeningen. Klikk inn på annonsene, det kan være et viktig bidrag til å øke forskning til helbredelse på mer individuelt basis.

Takk igjen for at du følger meg, og jeg er ærlig på at at det hjelper meg veldig å dele dette med deg  <3





11 kommentarer:

  1. Hei igjen!
    Merker energien din helt hit :)
    Og optimismen!
    Godt å høre Gunn!
    Lykke til med kuren, alle gjøremål, og juleforberedelser :)

    God tur til sol og sommer :)

    Klem fra Tone og Frøyd!

    SvarSlett
    Svar
    1. God å høre Tone og takk for koselige ord tilbake. Gleder meg stort til solen igjen.
      Hilse Frøyd :-)

      Slett
  2. Beundringsverdig om hvordan du takler sykdommen og behandlingen. Du klarer deg Gunn og vi er mange som føler og følger med deg. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Anne for fine ord og kommentar :-)

      Slett
  3. Så glad for energitabelettene virker ! Akkurat som når man tar for mye Møllers Tran ! Det er et herlig bilde av deg Gunn, men jeg synes du er nydelig uansett ( også uten hår) ! Glad i deg og glad for at du har det bra :) vi heier på deg, min gode venn. 1000 klemmer

    SvarSlett
  4. Du er så inspirerende tante Gunn, har sagt det før men jeg sier det igjen!! Veldig glad i deg - goood helg!!! <3 Klem fra Sia Johanna og Camilla

    SvarSlett
  5. Fine flinke tante Gunn:) jeg er helt sikker på at du får en super tur med mamma og pappa tili helgen:) og Gud kor deilig og slippe å vokse legger og bikinilinje... Mange klemmer fra Stine

    SvarSlett
  6. Så fint å tenke på at du snart er ferdig med denne tøffe cellegiftbehandlingen, 3 igjen..... Virkelig tippet over på rette siden av tellingen Gunn. Det er jo en deilig tanke å holde fast på. Håper formen holder slik at turen til varmere strøk gjort deg godt. Ha en fin adventstid kjære Gunn, mange klemmer fra Torill

    SvarSlett
  7. Stå på Gunn! Du vinner kampen:) Sender varme og positive tanker! KleM

    SvarSlett
  8. Ønsker deg en fantastisk tur til varmen. Kos deg alt du kan! Vivian

    SvarSlett
  9. Så flott at du fikk tatt kuren......, for da er det heldigvis ikke så mangen igjen. Det er så beundringsverdig at du er så optimistisk, det er en god medisin det også! Heia tante Gunn! Håper du får en flott uke med mye energi. Og igjen god tur! Det blir godt. Stor klem fra liss

    SvarSlett