fredag 9. november 2012

Min trettende blogg - etter nedturer kommer oppturer

Jeg vet at mange er spente på mine vegne i dag, og det har liksom ikke stått stille verken på mobil eller facebooken. Jeg har hatt en full arbeidsdag fra kl.10-16  på Haukeland i dag med mye venting og prøver og venting, men det betalte seg! Så opptur nr.1 er

Det ble ny cellegiftkur i dag og jeg er halvveis!!!!

Kjempeflotte verdier i dag og kuren denne uken har vært, holde seg unna store folkegrupper og syke mennesker, slappe av og slappe av og slappe av, masse blåbær og bringebær, to glass rødvin på onsdag, og utrolig mange gode tanker og hilsner fra dere. Det har vært utrolig med den støtten jeg har fått. Tusen tusen takk for alle som følger meg, det hjelper virkelig.

Men dessverre må jeg i gang med Neulasta, som er en sprøyte som øker effektiviteten i produksjonen av beinmarg. Den skal taes etter 24 timer på cellegiftkuren og det må jeg gjøre på legevakten i Fana i morgen ettermiddag. Dessverre sier jeg fordi det er alltid bivirkninger med alt som vi putter i oss. Skjelettsmerte og  generelle smerter i ledd, muskler, bryst, armer og ben, nakke eller rygg er veldig vanlig. Men det er jo ikke sikkert at jeg reagerer slik, vi er heldigvis ulike og det får vi vente å se.
Men opptur nr.2 er at jeg bygger immunforsvaret fortere opp igjen og faren for infeksjoner er jo da mindre. Må nok ta denne sprøyten resten av cellegiftkuren.

Opptur nr 3 er at jeg er nesten fullt oppe å går nå i forhold til min andre nedtur forrige uke, men selvsagt er jeg utrolig skuffet og forbannet. Det pleier å hjelp meg :-) Får utrolig mye krefter av det, men jeg er mest skuffet over meg selv og min dårlig dømmekraft. Heretter lover jeg å være med på vakt og ikke leve inne i en boble som man ofte er når man er lykkelig og føler en har det godt.

Opptur nr.4 er at jeg får besøk av min gode venninne Grete i kveld. Hun skal holde meg med selskap i kveld og lage litt mat til oss. Det blir stille og roligt med hele gullrekken både på Nrk og TV2 :-)

God helg og igjen tusen takk for god støtte. Stoooooooooor fredagsklem til deg

4 kommentarer:

  1. Gaturlerer med oppturene Gunn:) Tenk positive tanker og stå på. Glem nedturen i forrige uke og FEIR at det nå går OPPOVER med helsen:) God helg.

    SvarSlett
  2. Gratulerer! Halvveis , og det er fantastisk:-). Ikke ta sorgens på forskudd. Det er slett ikke sikkert at du får bivirkning , eller kanskje du får bare litt. Stå på Gunn. Helge klem fra Kate

    SvarSlett
  3. Godt å lese at du er ved godt mot.
    Gratulere med å ha nådd første delmål - halvparten av kurene er unnagjort :-)
    Jeg skal også kose meg med Gullrekken - og litt vin, Skål og god kveld :-)
    Kristine

    SvarSlett
  4. Aw, this was a very good post. Finding the time and
    actual effort to produce a really good article… but what can I say… I hesitate a whole lot and
    don't seem to get anything done.

    My homepage pilates classes

    SvarSlett