mandag 5. november 2012

Min tolvte blogg - Tøffe nedturer

Fredag var jeg på kontroll igjen og som fryktet var verdiene veldig lave denne gangen også.
0,3 på de hvite og 1,9 på de røde. Dette er dessverre ikke nok til å kunne få ny kur på mandag. Kreftlegene er veldig ivrig ettet å få gjennomført kuren akkurat på den oppsatte dato.

Helgen har derfor blitt tilbrakt i isolasjon hjemme alene. Var en liten tur hos min kjære pappa på lørdag og fikk herlige fleskepannekaker til middag :-) Det har blitt litt vin, antioksidanter  :-), og mye ferske bær og frukt og selvsagt noen rolige turer. Det må til for å lufte hodet. jo det var vært en laaaaaang helg og en veldig tøff helg.

I dag mandag har jeg vært på Haukeland kl.0800 og lege kl.0930. Dessverre blir det ikke ny kur i dag. Verdiene har steget til 0,6 og 2,3 men det er ikke godt nok for min fjerde kur. Faren for infeksjoner er stor og bli innlagt på isolasjon ønsker jeg i vertfall ikke. Det er mulig å stimulere og bedre produksjon i beinmargen med sprøyter. Selvsagt er dette også med alvorlige bivirkninger og ifølge legen veldig dyr, 12000,- pr sprøyte. Akkurat det kunne jeg ikke brydd meg litt! Men jeg vil jo helst unngå ytterlig innsprøytning av medisin. Det ble derfor bestemt at kuren skal utsettes til fredag. Hva kan jeg så gjøre? Jo holde meg unna syke folk, unngå store folkemengder, ikke presse meg selv og selvsagt ta det med ro og ikke stresse.  Det blir nok en laaaaang uke dere!

Jo jeg er lei meg i dag og dette gjør at angsten og redselen for konsekvenser med utsettelsen er stor.

Uff jeg vil være halvveis nå! Ikke få ytterligere kurer.

Min andre nedtur har vært at jeg og Arild har gått hver til vårt.  Det å kunne ha noen å dele hverdagen og de vonde tankene med, og kunne komme hjem til en armkrok og trygghet om at dette skal vi klare sammen, har vært uvurderlig og utrolig viktig for meg. Men å bli sviktet på det groveste når man trenger en som mest, er uforståelig og utilgivelig. Men nok er nok, jeg er blitt skuffet før og skuffelser trenger jeg absolutt ikke nå. Det er tøffe tak og tøffe stunder nå og det er tragisk at man blir spent når man ligger nede...... Jeg er  kommet meg opp på knærne igjen, og jeg skal love dere at jeg snart er på beina igjen. Slike skuffelser gjør meg bare enda mer forbannet og sterk!

For de av dere som kjenner meg, så ser jeg lyset og leter alltid etter muligheter. Jeg vet at denne døren nå er lukket for alltid, men nå åpner det snart en ny dør..... Selvfølgelig er det en kjekk og supergrei mann der ute et sted, som jeg fortjener og som fortjener meg .....

Heldigvis har jeg en uvurderlig og super flott familie og mange gode venner og jeg vet at de er der for meg og at jeg kanskje må bli enda flinkere til å bruke de. Bloggen min er også blitt et viktig hjelpemiddel for meg, jeg setter umåtelig pris på at du følger meg i min kamp. Det hjelper <3

Husk annonsene! De initierer inntekter til en meget viktig sak!





18 kommentarer:

  1. Kjære Gunnemoren, trist at verdiene ikke var bedre i dag :( Håper at det endrer seg til fredag. Den andre delen med Arild er trist, men du er allerede opp på knærne og snart helt oppe på bena ! Vi er der for deg - så utrolig glad i deg og gjør alt jeg kan for å støtte deg ! Vi heier på deg !
    100 vis av klemmer og positive tanker fra Rita

    SvarSlett
  2. Kjære deg Gunn!
    Ja, dette var mye trist og kjedelig på en gang! Blir lei meg på dine vegne!
    Ser jo at du ser lyset i enden av tunnelen, og at du styrer mot det :)
    Når det gjelder verdiene, så vet jeg ingenting om dette annet enn det du forteller, når det gjelder kjærester og alt det medfører, så dukker nok Den Rette opp :) Postbudet eller legen, hvem vet? :)
    (Kjenner at jeg liker at du blir litt forbanna! )
    I den lange uken din kan du jo begynne å forberede julen? Bake litt, strikke, hva som helst :)
    Når jeg er trist og lei meg, eller føler ting er vanskelig og ensomt, så finner jeg mye god trøst i musikk :) Det å føle på ensomhet er ikke usunt, tror jeg da.. Selvom dette ikke er riktig timet for din del Gunn
    Ønsker deg en deilig uke, med fred i sinnet!
    Vi tenker mye på deg her nede!
    Klemmer til deg fra meg :)
    Tone

    SvarSlett
  3. Fy flate som jeg beundrer deg Gunn! Du er bare kjempetøff! Stå på, og ikke nøl med å gi en lyd om det er noe vi kan gjøre for deg.

    SvarSlett
  4. Kjære Gunn!

    Det var så kjekt å få en liten prat da vi møttes på torsdag. Du så godt og flott ut som vanlig, nesten så jeg glemte at du er rammet av denne skiten. Din gode latter og den gode praten gikk lekende lett som alltid, selv om jeg skjønte at dette tar på kreftene dine. Det var trist at verdiene ikke var på din side slik at du kunne få kuren din, skjønner godt at du synes det var en nedtur. Og som om ikke det var nok, var det også leit å høre at du og Arild har gått hver sin vei, men som du sier der finnes en der ute et sted som med tiden krysser din vei.. Bet you at det gjør. Men at det er tungt nå som du samtidig holder på med denne kampen er lett å forstå. Og husk det er lov å synes synd på seg selv, men litt forbannelse hjelper godt på så står du nok snart støtt på bena igjen. Håper verdiene stiger frem mot helgen... Og vi viktigst av alt er at du vet vi er alle her for deg, anytime..... Varme gode klemmer fra Toril

    SvarSlett
  5. Heisann gode Gunn ;o)

    Du skriver så ekte og ærlig om hvordan du har det, det skal du jammen være stolt av!!! Jeg har gitt linken din til en litt yngre 3 barns mamma som nettopp er startet på sin første kur... I håp om at hun skal finne litt styrke i din blogg.. Det er kjekt å dele <3 Mine ord blir så fattige opp mot alt du går igjenom men du er jammen tøff og har uendlig masse og være stolt av ;o) Lykke, lykke til husk at det er veldig lov å være svak inni mellom <3
    Marianne

    SvarSlett
  6. Stå på Gunn,det er i motbakker en for kondis. Sånn er det med deg også, du kommer til å bli enda sterkere når dette er over. Du er god!! Hilsen Tarald.

    SvarSlett
  7. Har bare tid å skrive et par ord. Ønsker deg masse lykke til! Håper vi treffes på byn når du er frisk og rask igjen, så tar vi en skål for deg :-) <3

    Klem Heidi K.

    SvarSlett
  8. Kjenner meg veldig igjen her. De første to kurene går greit og en blir litt glad og tenker at dette går greit. Så blir det tyngre og tyngre for hver kur, dessverre! Men samtidig når en har fått halvparten av kurene så kan en begynne nedtellingen. Jeg tror jeg ville takket ja til Neulasta sprøyten, du trenger ikke nødvendigvis å få noen bivirkninger av den. Ser at du trener og går tur, vil tipse deg om treningstilbudet på Haukeland på Pusterommet. Veldig godt tilbud hvor du treffer likesinnede i alle faser av behandlinge. Trist å lese om forholdet som ikke holdt, men som du sier plutselig dukker drømmemannen opp! Det virker som om du er en fighter og det kommer godt med i denne tøffe behandlingen og med kjedelige hendelser i privatlivet. Ønsker deg all mulig lykke til!
    Kristine

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tipset. Jeg har hørt om Pusterommet og er også med i et prosjekt om "Tidlig rehabilitering av kreftpasienter". Jeg har fått henvisning og jeg kommer til å ta kontakt med de neste uke.

      Slett
  9. Kjære Gunn, Det var tungt å lese bloggen din idag..det å bli sviktet på det groveste er siste sort og så absolutt ikke noe du trengte denne tiden du er gjennom. Når verdiene er kommet dit de skal , og det høres ut som de er på vei opp, så håper både Marianne og jeg å se deg her til lunch en dag! Ønsker deg en god uke, nyt rødvinen og din flotte familie, god klem fra Lynn :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for fine ord Lynn. Ja jeg kommer en dag, det har jeg veldig lyst til. Sender noen ord noen dager i forveien. Hils Marianne

      Slett
  10. Liker ·

    ♥´¯) ¸.♥´¯)¸.♥´¯)
    Krysser fingrene for deg!!..En dag av
    gangen så er du snart i mål...Stå på!!
    (¸♥´ (¸.♥´ (¸♥´ (¸.♥´¯`•.✿◠‿◠✿¸¸.♥ JMN!

    SvarSlett
  11. Fakarten!
    Skulle ønske at det ikke var sånn for deg nå, - men heier videre på deg!!
    Med din utrolig positive innstilling og evne til å reise deg er du nok "fit for fight" igjen om ikke så lenge!
    Og tvil ikke - det er en fantastisk mann der ute for deg, han har bare ikke funnet deg ennå :)
    Klem

    SvarSlett
  12. Hei, synd at du ikke får gjennomført denne kuren når du skulle. Jeg måtte utsette min 3.kur og fikk deretter Neulasta-sprøyten. Så jeg anbefaler deg til å få den,selv om jeg hadde litt bivirkninger med den (legene sa ihvertfall at det var pga sprøyten) Men da fikk jeg ihvertfall tatt kurene når jeg skulle og det er viktig. Sprøyten må tas seinest 48 timer etter kuren, tror jeg det var. En liten "sak" med en veldig tynn spiss så jeg satte den etter hvert selv, - ikke første gangen. Ellers er det godt å se at du har "stå på vilje" - det har du bruk for. Trening og frisk luft gjør underverker, og jeg er overbevist om at det gir en positiv effekt. (snakker av erfaring) Ellers er det slett ikke sikkert at det blir værre for hver kur, - dette er veldig forskjellig. Jeg hadde min værste kur som nr.3 og 4 og så gikk det bedre de 2 siste. (hadde 6 kurer jeg da - også det er individuelt) Ønsker deg masse lykke til videre, satser på at du får tatt kuren på fredag og at du får sprøyten heretter. Dette klarer du fint :) Nå kan det bare gå oppover igjen, sakte men sikkert. Hilsen en av mange brystkreftbehandlede som er blitt frisk.

    SvarSlett
  13. Synd at du skulle få den sorgen med Aril opp på alt. Men det er hans tap, så se deg ikke tilbake. Det er så rart dette livet, plutselig snur alt seg til det gode, selv.om du ikke kan se det nå. Kjøp deg masse godt lese stoff, noen spennende bøker som du kan få tankene dine bort i fra alt dette dumme. Det er viktig at du slapper av og ikke stresser. Det er en flott blogg du skriver. Det viser hvor sterk og stolt du er. Det å være lei seg og føle seg svak inni mellom, det er lov, og det gir det enda mere styrke. Mange natta klemmer fra Kate

    SvarSlett
  14. Flotte, fantastiske, eminente, sterke og dyktige dame - beundrer deg så enormt og tenker masse på deg. Du er så inderlig savnet - Det finnes bare 1 Gunn, og som vi ser frem til å få deg på plass igjen:):):)

    SvarSlett
  15. Pretty nice post. I simply stumbled upon your weblog and wanted to say that I've really loved surfing around your blog posts. After all I will be subscribing to your rss feed and I'm hoping you
    write once more soon!

    My blog post ... http://www.kiwibox.com/lestercoil4/blog/entry/105352595/guide-to-pilates/?pPage=0

    SvarSlett