torsdag 23. august 2012

Min andre blogg - Parabener

I jakten på årsak til brystkreft er jeg kommet over Parabener. Dette er kjemikalier som brukes mye i kosmetikk og hårpleieprodukter, både til voksne og barn! Parabener kan være hormonforstyrrende og dette er også sett i sammenheng med noen typer kreft.

Ja noen vil si at nå er hun blitt like galen som da hun sluttet å røyke for snart 10 år siden :-) , ja mulig det, men jeg kan ikke gå i gjennom en full utrensning av kreftceller innvendig uten å bry meg om hva jeg smører på kroppen og vasker håret med hver dag. I vertfall så lenge jeg har hår ....

Jeg har funnet en apps på Forbrukerrådet, Hormonsjekk. Ganske stilig. Du scanner inn produktet på mobilen og vips får du tilbakemelding om produktet innholder hormonforstyttende kjemikalier.
http://www.forbrukerrådet.no/søk?query=hormonsjekk

Jeg og min skjønne barnebarn hund Tarzan, er reist på hytten og i dag har jeg scannet alle produktene her!! Ja jeg hadde ganske mange og mange fant jeg ikke heller, men  når selv våtservietter som brukes til å fjerne sminke og som selges på apotek har 2 eller flere hormonforstyrrende hormoner i seg , ja så anbefaler jeg alle å gjøre dette. Dette er gått i bosset hos meg i dag:

Vis bilde.JPG som lysbildefremvisning

I dag skal jeg ha meg en god treningsøkt og en time med kraniemassasje. Det skal nyyyyyytes

6 kommentarer:

  1. Regner med at jeg må ha en gjennomgang av mine produkter når jeg kommer på landet i dag :) Og jeg som stort sett har "billige" produkter, lurer på hvilke utfall det gir:(

    SvarSlett
  2. Kanskje noen flere av oss burde sjekke dette ut....godt at du deler kunnskap med oss...

    SvarSlett
  3. Tusen takk for tips:) Nyt dagen med både trening og kraniemassasje:)) Kos deg på hytten i helgen, Gunn <3

    SvarSlett
  4. Britt Gildernes24 august, 2012 19:19

    Tøffe Gunn.
    Her er det bare å lete etter Parabener.Klem til deg.

    SvarSlett
  5. Positivt!..Vel,verdt å ta med seg! Lykke til!

    SvarSlett