tirsdag 16. oktober 2012

Min niende blogg - 3.cellegift unnagjort!

Siden sist har jeg vært litt småsyk, lett forkjølet, tørrhost og litt tett i brystet. Etter turen til Liverpool har også kjæresten min Arild hatt dette, og jeg har hørt at mange har hatt det samme. Men tross dette har jeg følt at den fysiske formen har vært bra. Jeg har trent bra og gått mange og lange fine turer. Sosial har jeg også vært flinkere og blandt annet vært på 2 lunsjer med kollega og stedfortreder i jobben min :-).

Derfor var nedturen stor da jeg på fredag var på kontroll og hos lege og fikk beskjed om at verdiene på immunforsvaret var alt for lavt, 0,4. Dersom jeg skulle hatt kur lørdag så hadde jeg ikke fått, men jeg skal ha den mandag. Det er dessverre ikke noe man kan gjøre med det og det hjelper ikke å spise eller ikke spise noe for å øke det verdiene. Jeg fikk beskjed om å "isolere" meg ihelgen, unngå store folkemengder og ta det litt ekstra med ro. Det gjorde jeg og isolerte meg hos Arild fredag og lørdag formiddag. Lørdag kveld var det en liten tur til min kjære søster Rita og supersvogeren Stein Frode. Her knuste vi de i Sequens og fikk herlig middag og nydelig rødvin, full i antioksidanter :-) Søndag var jeg i joggebuksen hele dagen med unntak av en liten tur i nærområdet her. Så dro jeg til Haukeland mandag morgen kl.0800. Nye prøver og ny samtale og 2 timers venting. Men gleden var stor når jeg fikk beskjed om at verdiene på immunforsvaret nå var steget til 1,2 og den må være over 1 for å få ny kur. Kanskje det var den gode vinen som gjorde susen på lørdag??  Så var det ny venting for det tar 2 timer å få kuren sendt fra apoteket på Haukeland til poliklinikken på Haukeland!
Det er godt å ha noen med seg og min skjønne sønn Martin ble med mor under kuren. Det tok litt lengre tid i dag, nesten 2 timer, men alt gikk greit.  Nå er det tirsdag morgen og jeg har vært tidlig oppe. Har dessverre sovet ganske dårlig med høy puls og kvalme. Det går nok over iløpet av noen dager. Det er i alle fall min erfaring.
Nå er det bare å slappe av og tillate seg å være litt redusert noen dager, selv om det er vanskelig. Det er nydelig høstvær som jeg håper varer lenge.

boverkinnh sepia.jpg (72993 byte)

DET HANDLER MINDRE OM HVORDAN MAN HAR DET, MEN MER OM HVORDAN VI TAR DET :-)

Men det er heldigvis så mye å glede seg over fremover, neste gang er jeg halvveis i cellegiftkuren! Jeg er vordende mormor og går å venter og venter på at noen skal skje en av dagene.  Lyyyyykke !!

Ser du at jeg har fått annonsører på bloggen min? Hvorfor det? Jo for hver gang du velger å klikke/se på annonsene initierer det noen kroner og alle inntektene skal gå direkte til brystkreftforeningen, de trenger penger til å bli enda flinkere til å få flere friske og til å få bedre individuell behandling av hver passient.

Klikk og bli med å bidra.

Tusen takk for at du følger bloggen min, det er så utrolig godt å kunne dele dette med deg. Jeg har fått så mange flotte og varme hilsner og tanker og det hjelper! Så utrolig mange som heier på meg....det gjør jeg og.

7 kommentarer:

  1. <3 skjønne tante Gunn. Veldig glad for at du fikk ta kuren igår. Nyt det herlige høstværet - gleder meg til du kommer på trening med meg på mandag! Stor klem fra camilla

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg kommer neste mandag så klart. Beste treningstimen i uken :-)

      Slett
  2. Lykke til Gunn, jeg kjenner deg ikke, men fikk lyst å sende deg noen ord. Jeg leser bloggen din og syns du er en skikkelig tøffing, men så kjemper du også ditt livs tøffeste kamp. Stå på og jeg ønsker deg alt godt fremover.

    Klem Reidunn

    SvarSlett
  3. 😳Stå på, du er kjempe flink stor klem M art J

    SvarSlett
  4. (͡๏̯͡๏)(͡๏̯͡๏)✫ ✫¸¸.•´¯`✫
    ( , ,)( , ,) ✫Lykke til...krysser fingrene for deg! ♥
    ´¯**´¯`✫ .✫¸¸.•´¯`✫

    SvarSlett
  5. Hei på deg , flott at du skriver om det du opplever, stå på. Jeg er Janne sin mamma og kjenner igjen mye du skriver om å det handler mye om ikke hvordan man har det men hvordan man tar det. Gratulerer så mye som mormor igjen, det er jo så fantastisk å få oppleve noe sånt klemzz fra Berit

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Berit. Tusen takk for melding fra deg og hyggelig hilsen. Det har vært en slitsom uke men det er ikke noe mot den gleden det er å bli mormor igjen. Stor lykkefølelse og utrolig lettet for at alt har gått fint.
      Stå på selv og riktig god bedring du også.

      Slett