lørdag 5. januar 2013

Min nittende blogg - Godt nytt år

Ja nå er vi allerede godt inn i 2013, jeg synes ikke det er lenge siden vi stresset med millenium, men det er altså 13 år siden!! Jaja vi er 13 år mer erfaren også da :-)

Jeg hadde min 6. cellegiftkur, og andre Taxotere kur 21.12. og i og med det var jul fikk jeg noen ekstra Dexamenthason for å "trappe" litt ned over flere dager. Følte det gikk mye bedre enn forrige kur, men det kan vel skyldes at jeg var mer forberett på hva som kom denne gangen? Men jeg kan ikke skryte av at jeg har vært bra en eneste dag siden før 21.12.! Dessverre. Jeg kom meg i vertfall igjennom julen og var på julebesøk både julaften og første juledag. Andre juledag reiste jeg på hytten og der bare elsker jeg å være. Min flotte hytte ligger ved sjøen og været var jo svært så deprimerende. Jeg pleier ikke å gå til dette med været, men det var tragisk rett og slett. Regn og stiv kuling hver dag! Det ble mye inneaktiviteter i stedenfor. Nyttårs aften hadde jeg min kjære søster og supersvoger, skjønne niese Camilla og hennes datter Sia Johanna, min skjønne datter og min herlige barnebarn Mathias og Emilie. Holdt faktisk ut til kl.0200 om natten :-)

Denne andre uken har dessverre ikke vært noe bedre. Det er akkurat som jeg har influensa med vondt i hele kroppen, vond hals, litt hoste og slapp som bare det. Ingen energi!! Og det er bare en uke til ny kur! Jeg trenger å kunne våkne å si at "I feel good". Trenger å gi kroppen litt ny energi for å takle ny kur. Kjenne at jeg har lyst å gjøre noe, en "søndagstur" eller bare ha lyst å ta en tur til en venninne eller familien. Jeg orker rett og slett ikke noe :-(

Holder meg i fortet og tar ikke sjangsen på å menge meg med folk.

Jeg er et svært løsningsorientert menneske og ser alltid lyset i tunnellen og  jeg prøver å holde motet oppe. Men akkurat nå har det vært veldig tøft og jeg er rett og slett dritlei av å hangle og være syk. Men nå er det  bare to kurer igjen! Når februar er over, skal jeg være sååååååååååååååå glad!! Og la oss håpe at det som evnt har vært der, er borte for alltid!

Med disse ord ønsker jeg å takke deg igjen for at du følger meg og det jeg deler med deg.
Jeg ønsker deg et riktig godt nytt år i 2013.


Det mest beundringsverdige ved å leve,
er ikke aldri å falle,
men å reise oss hver gang vi faller



10 kommentarer:

  1. Flink du er!
    Ordentlig tøff!
    Håper, og krysser fingrene for deg!

    Klem Tone og Frøyd :)

    SvarSlett
  2. Synd at du blir så dårlig av Taxotere kurene, men du er ikke den eneste - dessverre!
    Du nærmer deg målet, "bare" to kurer igjen.
    Savner ditt blide åsyn på treningen, men du kommer vel sterkt tilbake :-)
    Ønsker deg lykke til med neste kur -etter den så er det bare en -1- kur igjen!!!

    Kristine

    SvarSlett
    Svar
    1. Uff ja jeg savner treningen jeg og. Håper å komme en tur på torsdag :-)

      Slett
  3. ja du klarer sannelig å reise deg hver gang. ikke rart at du har en møkkaperiode nå, med alt du har vært gjennom! hold ut, og se fram mot en vår og sommer som blir smertefri og fin.
    vivian

    SvarSlett
  4. Hei kjære deg ,kjenner meg så godt igjen i dine beskrivelser,alt er vondt ...liksom hele kroppen er vond men så kan du ikke sette riktig ord på det kor du har vont heller,vondt å ligge fikk ikke sove skikkelig ,vondt å gå ,vondt å bare være til stedet.Husk at kroppen din no tappes til det ytterste...to kurer igjen og den skal helt ned før du bygges opp igjen...dette er ikke for å skremme deg men sånn er det bare,var så lei på slutten at jeg ikke såg noen ende på det,men det er spm du sier alltid et lyspunkt å klamre seg til og det skal vi holde på,fikk stadig høre kor tøff jeg var,følte meg overhode ikke tøff,men hvilket valg har vi ...bare ett og det er å stå på og komme seg igjennom kuren før det blir bedre...det lover jeg deg...men det tar tid.Ønsker det all mulig lykke til med de to neste kurene,dette klarer du ...snart ferdig og det er herlig å tenke på .....styrkeklem <3. Kristel

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for ditt engasjement. Ja det er tøffe tider og det går litt opp og ned psykisk. Litt bedre i kveld, men jeg er nok litt influensa syk i tillegg. Får bare håper feberen holder seg borte.

      Slett
  5. Å, høres så utrolig slitsomt ut. Å ha en ugrei forkjølelse er av og til slitsomt nok, her høres det ut som om du tappes for energi på en helt annen måte.. Men hold ut! Ser at Kristel over sier det kan bli enda litt leiere før det blir bedre, håper det endrer seg fort til å bli kjempebra!
    Jeg synes du er tøff, Gunn, selv om du kanskje ikke alltid føler det slik. Men bare å lese at du har gått på trening, reiser på turer til hytten, besøk osv - er imponert over vilje og styrke du viser! I "vanlige" sykdomsbilder som forkjølelse, kvalme etc. så er det lett å si "nei takk" - "orker ikke" - og pakke seg inn i teppe på sofa, men du gjør ikke det! Du er tilstede med andre selv om du føler deg uvel, og det er en fantastisk vije du viser! Ønsker deg riktig god fremgang mot friskmelding, håper det viser seg snart og at det blir lettere, og ønsker deg et riktig godt 2013!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for fine ord Janny, ja jeg er nok klar over at kroppen ikke venner seg til dette, men at den blir mer og mer nedbrutt. Det kjennes og det er på psykisk og fysisk tøft akkurat nå. Håper på bedring i morgen så har jeg nesten en uke på meg til neste kur :-)

      Slett
  6. God nyttår:)
    Sterkt å lese, Du e en tøff dame.
    Tenker på deg:)

    SvarSlett