mandag 3. september 2012

Min fjerde blogg - Første behandlingsdag

Det er så mange som lurer på hvordan jeg har det i dag og hvordan det har vært å få den første cellegiftkuren. So fare so good!! :-)
Hadde time klokken 10 i dag men var der litt før og ble satt i gang med en gang. Det finnes over 100 ulike cellegiftkurer. Den jeg får nå heter FEC og består av 3 ulike typer, Fluorouracil, Epirubicin, Cyklofosfamid for spesielt interesserte. Selve kuren ble gitt gjennom en liten plastkanyle inn i blodåren og kuren tok vel 1 time. Det var ikke noe særlig fysisk smerte med det,  men selvsagt litt tøft psykisk og spesielt å vite at jeg er startet på en lang behandling for å bli frisk. "Se på dette som en jobb" sa hun skjønne sykepleieren, og det skal jeg gjøre. Jeg skal jobbe som bare det!

Mine skjønne barn Martin og Benedicte var med meg. Det var godt og det er både viktig og riktig å ha noen med. Det var jo mye informasjon i dag også og det er kjekt å være flere som får med seg dette. Arild har vært sykepleier i ettermiddag og han disker opp både med middag og frukt.











Her er jeg ....ved godt mot og klar til høsten, ja kanskje livets tøffeste kamp. Jeg lover å stå på !
Takk for at du følger bloggen min og for gode og trøstende ord, det hjelper <3


17 kommentarer:

  1. Kjære Gunn, det var med sjokk jeg leser hva du gjennomgår nå og jeg tenker "ikke du også". Så tenker jeg - Gunn er en fantastisk sterk, sta og klok kvinne med et fantastisk godt humør, hun klarer dette! Jeg føler med deg og er glad du deler dette med oss. Appen er nedlastet og jeg skal igang å scanne mine produkter. Takk! Lykke til, kjære deg! Klem fra Marit

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Marit for fine ord og en god cyber klem. Glad for at du følger bloggen, det hjelper meg at du vet ....
      Klem

      Slett
  2. Har tenkt på deg i dag .
    Ditt smil og vesen som alltid sprer glede - ikke rart at du har så mange som føler med deg .
    Uansett i en slik tøff tid er det de nærmeste som betyr alt .
    En tøff høst har du foran deg - mørke skyer , men bak skyene titter solen frem og en ny vår kommer og du er FRISK !
    Varme tanker til deg Gunn fra Liv

    SvarSlett
  3. en viktig første dag på veien til en frisk Gunn igjen :-))

    SvarSlett
  4. og der sitter du så fint og smiler. så flott at du har den innstillingen. det er noe med måten du skriver på som viser at du ikke har tenkt å la deg knekke. og så synes jeg det er så fantastisk at du forbereder deg ved å kjøpe sjal og avtale prøving av parykker! det er jenta si det - går løs på problemene før de kommer! og så godt å ha barna med - kjærlighet hjelper, det er der ingen tvil om. så jobb som bare pokker, dette går bra! vivian

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for fine ord Vivisn. Det var nok både smil og tårer i går. Er i overraskende fin form i dag og, så ja jeg tror det har med jobbingen min å gjøre. Takk for at du følger bloggen

      Slett
  5. Har tenkt på deg i dag Gunn. Du er så flink til å sette ord på alt. Så klok og sterk selv midt opp i din tøffeste kamp hvor du er sårbar og redd. Setter stor pris på alt du deler og vil følge deg videre. Ta godt vare på deg selv. Gode tanker og en stor klem fra Marianne

    SvarSlett
  6. Tenker på deg. Stå på. Klem til både deg, Benedicte, Martin og Arild fra Randi

    SvarSlett
  7. Du er en tøffing Gunn , tenk som det er en jobb som sykepleier sa. Vi tenker mye på deg, stå på ! God klem fra Lynn

    SvarSlett
  8. Kjære Gunnemoren.
    Godt å høre at du skal jobbe som bare f.... - det er en slik innstilling som vi kjenner fra deg. Alltid stå på - hele veien.
    Ungene din er verdens beste og godt å høre at de var med deg begge to.
    Tenker på deg vennen hele tiden, veldig kjekt å kunne følge deg her på bloggen også. Du er bare superflink til å beskrive å fortelle hvordan alt er og hvordan du har det.
    Kjempeglad i DEG vennen. Klem fra Turid

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Turid for herlige ord. Synes dette har vært en god ide og det kjennes for at dette har vært til god hjelp for meg både fysisk og psykisk . Over 2300 har lest den og det er nesten ufattelig ? Tusen takk for at du følger med

      Slett
  9. Når jeg ser bildet ditt her i bloggen i dag, så er det helt ufattelig at det er en cellegiftkur du av alle er i gang med. Godt å høre at du bruker alle hjelpemidler til å komme gjennom dette. Stå på !!
    Mary

    SvarSlett
  10. Hell yeah! Stå på! ♥♥♥♥♥♥

    SvarSlett
  11. Tusen takk Gunn for at du deler alt dette med oss som er frisk og kan gå på jobb hver morgen. Det er da man forstår at hverdagen er kanskje det viktigste man har. Alt det vanlige. Du setter ord på mye av det jeg har strevet med som har hatt kreft i nær familie. Tusen takk og stå på -:) Følger deg med ALLE GODE ØNSKER. Klem Liv N (Markets)

    SvarSlett
  12. Hei Gunn! Hørte rykter om hva som har skjedd og bloggen din på jobb fredag! Det var ingen god nyhet, men vi var enige om at er det noen som har gutsen som trengs til en sånn kamp, så er det deg! Stå på Gunn. Dette klarer du kjempefint! Jeg krysser fingre og tær for deg og skal følge deg i tankene. Mange klemmer fra Tidligere kolleger i Blåbygget

    SvarSlett
  13. Heia besteste Gunn, mammaen til Benedicte! En kur, og en dag nærmere å bli frisk, helt frisk ! God klem fra Monica

    SvarSlett